Twierdza jutro
  • pl
  • en
  • de
  • ua
Ograniczenie nasadzeń i zaznaczenie narysów dzieła obronnego, bez zastosowania murów oporowych umożliwi w przyszłości
Istota zaznaczenia w terenie położenia Bastionu I.
pełną rekonstrukcję Bastionu I. Nastąpi to jednak nie wcześniej, niż po likwidacji (przesunięciu) obecnie funkcjonującej linii kolejowej. Wtedy Bastion I - dziś widoczny jako „duch”, „widmo” lub „fantom” bastionu i wymagający od Zwiedzających odrobiny wyobraźni” – stanie przed ich oczami „jak żywy”.

Galeria zdjęć

  • Koncepcja zaznaczenia Bastionu I w terenie, uwzględniająca zachowanie linii kolejowej, przygotowana przez Politechnikę Krakowską w roku 2008. W realizacji, na skutek uwag Polskich Kolei Państwowych zwiększono wysokość łuków kładek nad torowiskiem, zaś na skutek uwag Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przesunięto je na linie wałów, żeby nie ingerować ich przyczółkami w zachowane relikty.

    W realizacji, na skutek uwag Polskich Kolei Państwowych zwiększono wysokość łuków kładek nad torowiskiem, zaś na skutek uwag Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przesunięto je na linie wałów, żeby nie ingerować ich przyczółkami w zachowane relikty.

  • Istota zaznaczenia w terenie położenia Bastionu I. Nie jest to jego rekonstrukcja, gdyż na to nie pozwala przebieg linii kolejowej, a działanie zwane rekompozycją. Zaznaczony w krajobrazie, stał się parkowym punktem widokowym, czyli „belwederem”.

    Nie jest to jego rekonstrukcja, gdyż na to nie pozwala przebieg linii kolejowej, a działanie zwane rekompozycją. Zaznaczony w krajobrazie, stał się parkowym punktem widokowym, czyli „belwederem”.


Proszę czekać... Proszę czekać...